View Single Post
Sitat av Sabesto Vis innlegg
Hvis du bare skal bruke BT til å finne passordet til et wlan, for deretter å boote i xp eller liknende igjen, er det faktisk ikke så vanskelig å bruke kun shell. for å kjøre flere kommandoer samtidig vil jeg anbefale "screen", den simulerer flere shells. Nå tenkte jeg å skrive en liten howto, men det er sikkert forklart hvordan screen funker her allerede. Om linux er nytt for deg kommer du sikkert til å knote en del, men det lønner seg så absolutt.

Jeg ser egentlig ingen grunn til å boote til desktop, det er ikke som windows, alt, og absolutt alt kan gjøres fra shell.

Vil anbefale å lese en del på forumet til BT om du vil sette deg inn i det, eller lurer på ting: http://forums.remote-exploit.org

Tip:
Om du bestemmer deg for å gjøre det på denne måten, og ikke klarer å finne feks "-" eller "/" på tastaturet er det fordi standart oppsettet er US. Skriv inn denne kommandoen for å få norsk tastatur:
setxkbmap -model pc104 -layout no
"-" tilsvarer "+/?" knappen ved "0" knappen før du skriver inn dette.
Vis hele sitatet...
Nei, dette er feil. Hvis du ikke enda har starta opp KDE'en (grafisk grensesnitt), så vil ikke setxkbmap fungere. Men da kan du bruke noe som heter "loadkeys". Du skriver inn følgende: loadkeys no-latin1 for å få norsk tastatur.