View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skeid: LSD og DMT har ingen dokumenterte, fysiske skadevirkninger innenfor rammene av normale doseringer. Denne informasjonen kommer fra hele litteraturen og fagfeltet som er bygget opp rundt denne typen forskning.

Og hvor har du det fra at det å kjemisk endre bevisstheten sin er så unaturlig? Dyr og mennesker har da i all tid endret den kjemiske sammensetningen i organismen ved å innta et bredt spekter av forskjellige kjemikalier, både på det fysiologiske og det psykologiske plan. Det er ikke noe unaturlig med det, snarere tvert i mot.

Hva får deg egentlig til å tro at din normale bevissthetstilstand er den eneste tilstanden som er verdt å erfare i løpet av et liv her på jorden? Jeg antar at du har prøvd for eksempel DMT? Siden du så kjekt avfeier verdigrunnlaget for opplevelsen det gir..
Vis hele sitatet...
Ja, pharma professoren på skolen min sa det om LCD faktisk, men aldri hørt at hun nevnte DMT. Siden jeg er interesert hadde det vært fint å få lest noe av den fagliteraturen om mulig.

Hvordan har dyr og mennesker inntatt et spekter av forskjellige kjemikaler? Litt usikker på hva du tenker på, men om det er forrurensing og slik, så blir vel heller ikke det naturlig for kroppen? Dette er ikke så viktig å diskutere uansett, men er nygjerrig på hva du mener.

Aaaah, fantastisk det du sier til slutten der. At prøver du ikke, så har du ingenting du skulle ha sagt. Jeg tror for å være helt ærlig at det "verdigrunnlaget" opplevelsen gir bare er arrogant innbilning, og du kan vel kanskje fortelle deg hva slags verdigrunnlag du sitter igjen med som ikke uvitende jeg har fått med meg.