View Single Post
Sitat av Skeid Vis innlegg
DMT er vel hallusinerende, og derfor fungerer på en eller annen måte på hjernen. Da vil jeg tippe at det endten er en neurotransmitter eller blokerer nedbrytnings enzymer. Har du noe peiling?

Og forresten, hvis det er lovlig i statene og noen kirkesamfunn betyr overhodet ikke at det burde brukes. Synes det faktisk heller er et argument for det totalt motsatte.
Vis hele sitatet...
Vi har ihvertfall nok peiling til å kunne understreke at f.eks DMT og LSD i moderate mengder ikke har noen fysiske skadevirkninger på hjernen eller kroppen. DMT har du faktisk i kroppen allerede. Så hvor du får fra at man har eller får en underutviklet hjerne skjønner jeg ikke. Slike utsagn vitner om din uvitenhet, så jeg er rimelig sikker på at vi har mer peiling enn det du har.

Som allerede nevnt er ikke loven nødvendigvis en retningsnor for hva man burde, kan eller vil gjøre. Dette gjelder særlig narkotikapolitikken. Og hvorfor i all verden skulle det faktum at enkelte substanser blir brukt i seremonielle og rituelle sammenhenger være et argument for at man ikke skal bruke det? Det er meget lite gjennomtenkt å si min venn, og det vitner igjen om din uvitenhet.
Sist endret av Sky; 5. juni 2009 kl. 00:45.