View Single Post
Trådstarter
83
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Alt sammen bortsett fra heroin. Det inkluderer også opiater / opioider som Dolcontin, Oxynorm og sånt, men det har jeg ikke inntatt på annen måte enn tiltenkt (svelgt), siden jeg alltid har vært bevisst på avhengigheten min og visste at hvis jeg noen gang injiserte heroin, så var det det siste jeg gjorde i mitt liv. Jeg har imidlertid injisert amfetamin, kokain og benzo. Sikkert litt diverse også, men har aldri gått «for langt» med opiater / opioider.

Det betyr ikke at jeg aldri har rørt opiater / opioider, jeg har misbrukt mye Paralgin Forte, Tramadol og sånt, og fikk noe abstinenser da jeg slutta med det pga. toleranse / tilgang / lei av det, og byttet rusmiddel.

Det var mer sånn i bølger, et rusmiddel fast en periode, så over til et annet, så over til noe annet, så tilbake til det ene rusmiddelet og så videre, avhengig av flere ting, blant annet om jeg var i aktivitet eller bare hjemme, om jeg hadde kjæreste, om det var viktig å skjule bruken eller ikke og sånt. Varte jo i ti år til sammen. Var ofte rusfri i perioder innimellom, men som oftest bare fordi jeg ble presset til det. I virkeligheten var jeg bare en dum 20-åring som ikke hadde fullført puberten enda. Huff!!!

Har også misbrukt Lyrica, Stilnoct, Imovane og syntetiske cannabinoider, alt dette fordi jeg måtte skjule rusmisbruket mitt fra urinprøvene jeg måtte ta pga. diverse sosiale og forvaltningsmessige forhold.

Det aller aller verste er at hvis jeg bare hadde prøvd cannabis litt tidligere, ville jeg nok holdt meg til kun det. Jeg var direkte på piller først, så pulver, så cannabis til slutt.

Jeg mente nemlig først at pulver og cannabis var søppeldop, og at tabletter var eneste som var ok, fordi det var medikamenter i utgangspunktet og dermed en ren form for rusbruk. Ja, jeg tok imot Ritalin og sånt, men nektet å sniffe amfetamin / kokain, fordi det var narkotika.

Etter hvert ble jeg tilbudt MDMA, og jeg kunne ikke la sjansen glippe. Da forstod jeg at det jeg tidligere mente var narkotika egentlig er akkurat samme greia som tabletter. Okei, men da er cannabis ihvertfall narkotika mente jeg da. Piller og pulver var altså OK.

Til slutt, da jeg prøvde cannabis, så ble det heller slik at piller og pulver er narkotika, mens cannabis er helt OK og til og med bedre enn alkohol og nikotin.

Fascinerende hvordan et menneske utvikler seg og får et helt nytt syn på ting etter hvert som tiden går.
Vis hele sitatet...
Det er ofte sånn, har man først prøvd en ting er terskelen for å prøve noe annet lavere.
Hvordan var det å slutte med Tramadol? Å hvor lenge kunne du gå uten før abstinensene kom? Jeg har gått på det maaange år. Men har egentlig aldri merket noen abstinenser etter 2-3 uten. Men husker en gang jeg var en plass hvor jeg ikke hadde tilgang til det. Å da spøy jeg til det kom blod. Jævlig ille. Tramadol blir sett på som så jævlig mye mildere enn feks Morfin, men det er egentilg bare tull. Tramadol er også veldig giftig. Man kan feks ikke ta SSRIer og Tram, for mye serotoning.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvis du tar med de ukene med urnoia før du dro på avrusning så krevde det jo litt likevel.
Vis hele sitatet...
Du er faenmeg over alt å kommenterer. Å stortsett bare svada og negativitet. Hva er greia? Hvor gammel er du?
Sist endret av Flemming; 4 uker siden kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.