Tråd: Flein å te
View Single Post
Sitat av coolfantaman
Hmm, jeg søkte på te i søkefunksjonen men fant ingen ting. Jeg har vel kanskje litt mindre datakunnskaper enn de fleste.
Vis hele sitatet...
Dude, jeg suxxxer på data, men til og med JEG hadde klart å finne noen _få_ tråder ang. flein, her på forumet!

Sitat av coolfantaman
Uansett, jeg skal ut å plukke flein nå. Er et sted hvor vi tror det er flein, men vi skal poste bildet å alt det der før vi spiser eller drikker det.
Vis hele sitatet...
Smart trekk! Ikke spis noe dere _tror_er flein!

Sitat av coolfantaman
Uansett, hvordan er det man lager te av flein. gidder noen skrive en oppskrift? må den tørkes først?
Vis hele sitatet...
Det kan være lurt å tørke dem først, om du skal lage te. Teen lager du på samme måte som.....tadaaaa! Riktig gjettet! TE! Du heller varmt vann over soppen og lar trekke. Drikk vannet.

Sitat av coolfantaman
å når den tørkes, da legger jeg den på litt avispapir, å lar dem bare tørke et døgn eller to?
Vis hele sitatet...
Jepp. Kanskje litt lenger.

Sitat av coolfantaman
og hvorfor kan man bare spise så lite som et par g av flein når de er tørre, mens noen spiser 150+ ferske`?
Vis hele sitatet...
Fordi fersk sopp inneholder masse væske, som forsvinner når du tørker soppen. Altså blir soppen lettere etter tørking, men inneholder tilnærmet like mye virkestoff.

Til en annen gang: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=55725