View Single Post
T bane "vekterne"
Jeg personlig hater de sivile billettkontrolørene til oslo sporveier og jeg er VELDIG tvilsom til de rettighetene de faktisk har..
Jeg har ved en anledning under en kontroll latet som at jeg ikke fant billetten min for å se hva de hadde å si da osv.. jeg sier jeg har billett men jeg finner den ikke.. dama sier da må jeg nesten skrive ut en blablabla til deg eller noe.. jeg sier men hva vis jeg går av på neste stasjon?
For dere har etter alt jeg vet ingen rett til å holde meg igjen da dere er verken vektere eller politi..
Hun med en veldig agressiv stemme.. BARE PRØV DEG DU!! BARE PRØV..
jeg har prata med "advoktat" onkelen min litt om dette og føler at jeg ikke kom noen spessiel vei..
Men jeg fikk vite at det har vært utallige krangler om dette og at de bruker skitne triks.
F.eks ved flere anledninger så er de mange som blokker utganger osv og da vil de indirekte at du gir opp eller dytter en av dem slik at de kan hoppe på deg som om det var "selvforsvar"..
Men etter alt hva onkel advokat sa så fikk jeg med meg at de har ikke lov til å holde deg igjen? men de kan ringe politiet osv men som sagt de bruker skitne triks og de bryter nok loven en hel del ganger..
Og eksempel nr 2 En dag jeg hadde kjøpt meg nye twintips i byen skulle jeg ta banen hjem fra stortinget og der sto det jo en hel armè av tapere som jobbet som kontrolører eller whatever og blokka de som skulle opp fra stasjonen og jeg så at banen min kom innen et minutt så jeg begynnte å løpe ned til skinnene da jeg ville rekke den og jeg ga litt faen i vekterne..
Det var litt morsomt en av horeungene ropte etter meg og jeg overså han så begynnte han å løpe/jogge etter meg for så å finne ut nede på stasjonen at han hadde bajsa på spaden da jeg hadde bilett :P
Men jeg spurte dem om hvorfor de blokker utgangene så spurte jeg dem om de faktisk hadde lov til det? han sa ja jeg sa nei jeg har prata med advokat om det så visste han meg et av sporveiens bullshit hefter hvor det sto masse faenskap og de brukte § for å leke litt norske lover? men jeg tror at det er oslo sporveier sin "norges lover utgave"
Sorry for rotete innlegg osv og btw jeg vet jeg kommer til å få hundre omg jævla idiot hater sånne som deg kommentarer alt jeg har å si er GIDD FFS^^ så la meg være idiot og alt det der jeg gir langt faen i andre sin mening om meg i et forum.. så please hold dine meninger for deg selv og heller prøv å bidra til forumet i stedet for å whine om at trådstarter er tard osv..