View Single Post
Opprinnelig postet av StylePower
Trond: Så lett er det nok ikke. De fleste skoler pleier å ha et møkkjedelig arbeidsopplegg til deg som du skal sitte på skolen og gjøre. Disse oppgavene er også så omfattene at nesten ingen gidder å droppe OD.
Vis hele sitatet...
Helt riktig.. Jeg er i OD komitèen på min skole, og vi gjør det så kjedelig å ikke jobbe den dagen, at de fleste vil gi penger i stedet.. Go OD!

Noen som har sett årets OD-film? Og lagt merke til hvor ubrukelig det innslaget om hun sossejenten som nasket når hun var 7 år er? Flaut å se på..

Opprinnelig postet av Mortiferus
Men som sagt, det var ikke det jeg prøve å si med posten. Poenger er at slik det fungerer i dag så kommer det faktisk mange penger inn. Og de pengene hjelper utvilsomt mange mennesker. Spørsmålet er da hva som er viktigst, din frihet til å være solidarisk når det passer deg, eller de menneskene som får det bedre pga denne støtten.
Vis hele sitatet...
Der mener jeg at menneskene som får hjelpen er viktigst.. Uten tvil.. I fjor kom det inn hele 40 millioner.. De pengene kommer så utrolig godt med for disse ungdommene. OD bør kanskje bli flinkere til å fortelle om hva de har fått til med pengene, slik at færre føler at de blir tvunget til å gi penger, men faktisk ønsker å gi.
Sist endret av Matthiesen; 3. oktober 2004 kl. 18:41.