View Single Post
Opprinnelig postet av Aciid_boot3r
Fakitisk er det bare 2 personer som får lønninger i Norge av OD. Dvs. resten går til afrika. Så fra Norge sin side er det minimalt som går til administrasjon.
Ungdommer i Afrika er ungdommer som de og, er de ikke? Fordi mye av det jeg leser her har en (kansje ubevisst) rasistisk grunnholdning.
Vis hele sitatet...
Hæ? Rasistisk? Hva er definisjonen din av rasisme? At noen her ikke er villige til å jobbe for å sende penger til et annet land, fordi de mistenker at pengene kanskje ikke kommer fram? At de ser det som mer nærliggende å gi pengene til mennesker som sliter her i det norske samfunnet i stedet? At folk ikke liker å tvinges på solidaritet, samme hvordan man gjør det? Det er ikke rasisme, det er det som kalles å stilles kritisk til det man beordres til. Rasisme er TROEN PÅ RASELÆRE. Ikke et ønske om å la pengene man selv tjener inn gå til et annet formål.

Selv synes jeg det er fint at pengene går til utviklings-land, men for min del er OD bare en unnskyldning for at enkelte kan presse sitt verdenssyn på andre ved å leke autoriteter. Jeg jobber, ikke for OD sin skyld, men fordi pengene like godt gjør nytte.