View Single Post
Hvis man vil hjelpe de narkomane i Norge, er det vel bare til å putte noen tiere i koppen deres, eller gi dem en pose matvarer. Det er jo fritt frem for å hjelpe så mye en kan, men det betyr ikke at man skal glemme de i u-landene, som har det generellt mye vanskeligere enn oss i Norge.

Hvis en har andre ideer om hvor OD-pengene skal sendes, må man engasjere seg mer i elevorganisasjonen. Dder kan man komme med innspill om denslags. (å gjøre det her på nFF nytter liksom ikke helt )

Tilbake til tvang/frivillighet under OD:
Jeg leste gjennom "Statutter for Operasjon Dagsverk" (Utsatte dermed oppvasken som står og venter)

I §20 står det : Deltagelse på Operasjon Dagsverk skal være basert på frivillighet og solidaritet."
Så skolen tar feil når de sier at alle MÅ delta.
Last de ned her: http://www.od.no/Artikler/85.html

Likevel.. hvem sender 300 kroner til noen som trenger det uten å bli pushet litt i baken? Jeg mener: det er jo flott å vise solidaritet!?
300 spenn er ikke mer enn en halv runde på byen, eller et kvart noenlunde bra grafikkort.. Vi har vel så det holder? Vi er ganske langt på vei til et ego-samfunn, så litt solidaritet en gang i året (minst) er bare godt for oss.

(Hvis noen nå tror jeg sitter i OD-styret og brenner for at alle elever MÅ være med på OD, så er det galt. Det er mange år siden jeg var elev og deltok på OD. Jeg bare håper at folk flest tenker lenger enn bare på seg selv, og FRIVILLIG hjelper andre!)