View Single Post
meningen med OD er på en måte grei nok, vi som bor i et såpass rikt land burde jo gi penger til de som ikke har det så godt...

men måten det gjøres på blir litt tåpelig, fordi det å i det hele tatt antyde at de pengene blir tjent i en eller annen bedrift er jo litt drøyt.

rundt der jeg bor er det 3 ungdomskoler. hver med ca. 300 elever. nå vet ikke jeg helt om alle skolene hadde det samtidig, men tviler nå sterkt på om næringslivet rundt her har plass til å gi en dags så jobb til 300 personer. så det ender jo opp med at 90% jobber hjemme, de som er heldige jobber hos jobben til en forelder eller annen familie...

og da igjen blir det en påtvunget utgift til hjemmet, noe som blir ganske tåpelig. (da jeg jobba hjemme jobba jeg ca. 1 time,gjorde ting som jeg sannsynligvis måtte gjort uansett)

det ideelle var om skolen kunne avtale med en eller annen bedrift (eller skolen selv) om en dugnadsjobb, hvor elevene kan jobbe en dag, og pengene ble sendt til OD eller røde kors eller hva som helst... når det snakk om uteliggere, kan det jo like godt gis til frelsesarmeen, der blir de hvertfall ikke brukt til å fly en eller annen tulling (eller fler) halve jorda rundt...