View Single Post
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
fuckface: I motsetning til deg har jeg aldri opplevd all denne antihasjpropagandaen. Naturligvis finnes det en del ekstreme folk, men jeg kan ikke huske å ha blitt løyet til av myndighetene i forhold til farene rundt rusmiddelbruk. Så klart, mange har nok opplevd flaue informasjonsmøter om rusmidler i regi av MOT eller lignende. Men at presentasjonen kanskje ikke bestandig er den beste, betyr jo ikke det at det ikke kan være farlig å bruke rusmidler. Folkehelseinstituttets divisjon for rettstoksikologi og rusmiddelforskning skriver dette om cannabis, og jeg ser ikke et snev av antihasjpropaganda.

Så er det jo slik at staten ikke ønsker at vi skal bruke rusmidler, det være seg alkohol, tobakk, cannabis eller andre ulovlige stoffer. De gjør sitt beste for at folk skal drikke og røyke mindre også, uten at det blir møtt med de samme meningsløse anklagene om usannheter. Jeg tror arbeidet de gjør er både viktig og riktig, for det er mange nordmenn som ruser seg altfor mye og ikke har kontroll over eget forbruk (enten vedkommende vil erkjenne det overfor seg selv eller ei) og som samtidig har et totalt ukritisk forhold til sin egen rusbruk. Det må bekjempes. Så er det slik at alle vi ansvarlige brukere av rusmidlene blir rammet av det samme apparatet. Det må vi bare leve med.
Sist endret av aybara; 29. januar 2008 kl. 23:35.