View Single Post
Vi har i Norge idag verdens dummeste lov om prostitusjon. Problemet er at det ikke er ulovlig å kjøpe til seg sex, men det er heller ikke lov å drive bordeller eller hallikvirksomhet. Så det som skjer er at vi får begge bakdelene. I Norge blir horer slått, voldtatt og utsatt for psykisk smerte og lidelser. Det er det da ingen tvil om. Samtidig som vi sier fy, fy til alle som driver med det, er det ikke ulovlig. Samtidig som allt horene blir utstatt for, så har vi det problem at de står å henger på gata og plager fordipaserende med utsagn som "Er du kåt? Jeg kan gjøre deg kåt" (ok, jeg så det på NRK, ok?). Jeg for min del har ingen intensjoner med å kjøpe meg sex (ever), så jeg syns dette er ganske frastøtende og forstyrrende. Norge blir sett på som verdens-ulovlig-hore-handel-fristat. Dessuten er det ikke et fint gatebilde vi får i Oslo.
Så jeg kom opp med 2 løsninger sånn i farta. Kom gjerne med fler

I Norge er det tillatt å selge sex og å kjøpe seksuelle tjenester av personer over 18 år, men det er et lovforbud mot å fremme og tilrettelegge for prostitusjon, det vil si hallikvirksomhet.
Vis hele sitatet...
1. Lovliggjør hallik virksomhet og bordeller med overvåkning. Ok, time to face it: vi blir ikke kvitt prostitusjon. På denna måten blir vi kvitt horene fra gatebilde og horene vil få betydelige bedre levevilkår. Ved å putte overvåkning på bordellene så blir antegeligvis ikke jentene utsatt for så mye vold og voldtekt og de får en tryggere hverdag. Ulovlig menneskehandel blir vi goså kvitt en del av da, og det kommer jo bare som en bonus. I tilleg er jo horer en sammfundsgruppe som ikke betaler skatt. Ikke det at jeg trur det blir så innmarig mye å hale inn her, men jeg trur det mionner litt. Dessuten er det jo moralen i det, alle skal betale skatt. Dessuten er det jo mange som faktisk syns det er moralsk riktig å kjøpe til seg sex.

2. Kriminaliser horekunder og øk politi bevilgning. På denna måten Så får vi rett og slett mindre prostitusjon. Sverige er et glimmrende eksempell. De har ulovliggjort prostitusjon og ikke horer med hell. Ikke bare blir vi kvitt de fra gatebilde, men de som eventuelt skal være imot tingene de prostituerte skal være utsatt for blir glade. Dessuten så når horekunder blir kriminelle trur jeg de som faktisk har lyst til å ha seg med en hore minsker. Politiet må også få lov til å gå inn på strippeklubber og prøve å få kjøpt seg hore. Får de napp stenges strippeklubben med en gang.
¨
Hvilket velger du? Noen bedre forslag?
Sist endret av Propaganda; 30. juli 2007 kl. 12:54.