View Single Post
Sitat av |24/\/\0
vel rødt har ikke så stor oppslutning enda heldigvis....
Vis hele sitatet...
Hmmm.... la oss se... millitærkupp har vel en "anelse" mer tradisjon for å være høyreorienterte enn venstreorienterte, men...

Vidarlo har et veldig godt poeng. Greia er at selv om et sånt register som det der i utgangspunktet har et godt formål, så skal det ikke mye til før det enten bevisst misbrukes, fullmakter plutselig utvides enda litt (og litt, og litt, og litt... osv), eller rett og slett informasjon kommer på avveie av mistak!

For ikke å snakke om HVIS noe skulle skje: HVIS norge skulle bli okkupert av russerne eller sverige, HVIS enten FrP eller Rødt skulle få det for seg at det nå er på tide med millitærkupp eller revolusjon, eller kanskje KrF får det for seg at Gud har kommandert dem til å tvangskristne norge på nytt. HVIS....

Da er plutselig det der et lett tilgjengelig register over hvem som skal arresteres/henrettes/whatever! Det er rett og slett et MENINGSREGISTER, og det tror jeg faktisk du også skjønner at er litt negativt. Jeg trodde FrP var for individets frihet og sånt jeg, men det var tydeligvis bare prat før valget det (egentlig ikke så overraskende).
Sist endret av atomet; 7. januar 2008 kl. 11:48.