View Single Post
Det har vel tatt litt av med terrorismediskusjonen her i en tråd som handler om personvern. At noen skal kunne se hva du holder på med hele tiden er hårreisende. Det kan sammenlignes med at noen fotfølger deg døgnet runt og logger alt du holder på med. Greit at informasjonen ikke skal lekkes til noen, så du kan føle deg "trygg". Men det finnes alltid sikkerhetsglipp. Jeg ser for meg at det kommer til å bli gjort mottiltak mot denne ordningen etterhvert (Av både lovlige tiltak, og de som er mer i gråsonen.). Skal kansje ikke gå så dypt innpå hvordan jeg ser for meg det, da storebror kansje kommer å banker på døren hvis jeg skriver så mye mer om mine tanker bak dette her inne, da de kan hente ut og bruke det jeg sier mot meg. Men jeg savner samfunnsarrangement mot slike ordninger, da personvern er noe jeg setter veldig høyt. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men av prinsipp om at jeg skal selv bestemme hva folk får vite om meg. Arrangeres det protesttog her i Stavanger kan dere regne med jeg stiller.

Ellers så kan dere sjekke ut http://www.torproject.org/.