View Single Post
Sitat av Nichotin
Det eneste jeg stusser på er at de hele tiden nevner at det er folk som har brukt stoffet i store doser over lengre tid og som ikke har fått problemer, for så å si på slutten at vi blir prøvekaniner fordi langtidsvirkningene ikke er kjent...
Vis hele sitatet...
Vel, med langtidseffekter kan mener man jo effekter som kan komme mange år senere, og det er tross alt ikke SÅ lenge siden ecstasy ble tilgjengelig for massene.

Selv om noen av de som er intervjuet i filmen har brukt massive mengder MDMA selv, kjenner mange som har gjort det samme, og tilsynelatende ikke har opplevd noen negative langtidseffkter, så er ikke dette et bevis for at MDMA ikke gir negative langtidseffekter. For at man skal kunne hevde noe slik må man gjenomføre mer omfattende tester av en representativ gruppe, som beviselig har brukt MDMA over lengre tid. Dette bør etter min mening gjøres snarest, men hvem hører vel på meg?

I tillegg skal du ikke se bort fra at Peter Jennings, til tross for å (rettmessig) beskylde myndighetene for å være en gjeng hyklerske løgnere, og diverse forskere en gjeng løgnerske kvakksalvere, allikevel må putte inn en aldri så liten moralsk advarsel i outroen, i frykt for å miste jobben