View Single Post
Sitat av stagg Vis innlegg
Jobber du i psykiatrien? Hvis det er tilfelle så har jeg lite å stille opp med. Men noe informasjon har jeg, da to i min familie jobber på den avdelingen på Brøset i Trondheim med størst sikkerhet.

Det du sier om fengselsbetjenter er jeg enig i, men de som jobber i psykiatrien er ikke små puslinger som er redd for en smell. Det er ofte at de som jobber på slike avdelinger opplever vold mot seg selv fra pasienter. En slik avdeling Breivik skal på har minst en ansatt pr pasient til enhver tid. På dagtid ofte 2.

Jeg er overbevist om at han vil oppleve det mer nedverdigende for seg selv å måtte være på en høyrisiko psykiatrisk avdeling enn et fengsel.

Tror du virkelig ikke en slik plass har tenkt over hva som kan skje om en brannalarm går? Rømning er ikke lett, det kan jeg fortelle deg.
Vis hele sitatet...
Du misforstår. Hvis alt du trenger for å rømme fra en sikkerhetsavdeling på et psykiatrisk sykehus er vold ville det vært mange flere rømninger enn statistisk sett per dags dato. Diskusjonen omhandlet hvilke institusjon ABB enklest ville rømme fra og det er uten tvil et sykehus kontra et fengsel. Og det med brannalarmen var ikke et hypotetisk tenkt tilfelle fra min side hvis du tror det. Alt han trenger er tålmodighet. Nå skal ikke jeg gi oppskriften for hvordan ABB skal kunne rømme under en sjeldent gjennomgått brannrutine, men jeg kan i hvert fall fortelle deg at det er ikke første gangen brannalarmen går på en sikkerhetsavdeling. Alt du trenger er fyrstikker, dyne og laken fins det fra før. Så kan du spørre dine to bekjente om hva som skjer resten, vet at de på Dikemark nok vil kjenne seg igjen.

On Topic
Mon tro hva Lippestad mener med at Breivik nå aksepterer sin utilregnelighetskonklusjon og at dette åpner for flere muligheter?
Sist endret av noy; 1. desember 2011 kl. 14:31.