Tråd: DreamBox FAQ
View Single Post
Gammel.
glenn's Avatar
Trådstarter
577
Har et par spørsmål før jeg går til innkjøp av en Dreambox.
-Hvor stor er sannsynligheten for å bli tatt? Altså få politiet på døra osvosv...
Vis hele sitatet...
Lik ingen. Såvidt meg bekjent har ingen noensinne blitt "tatt" for å bruke cardsharing eller for å laste ned koder til dreamboxen sin. Det var vel vært noen tilfeller av problemer for folk som har solt boxer med preinstallerte emuer og koder, dvs SOLGT utstyr som direkte lar deg bryte loven. Men som privatbruker risikerer du neppe noe.

-Er det slik at det kan by på store problemer med at "Enc. systemet" (som Conax hos Canal Digital) og andre 100% nødvendige oppøysninger blir veldig vanskelig å få tak i? Ved f.eks at de endres og du ikke finner noen slike "nøkler", slik at det blir umulig å så på TV.
Vis hele sitatet...
Vanskelig å spå om fremtiden selvsagt, men vi kan ihvertfall slå fast at dreamboxen - siden den nettop er så oppgraderbar - er den løsningen som er MINST utsatt for å bli "lukket ute" om endringer skulle skje. Den er per i dag den mest komplette løsningen, og vil høyst sannsynlig fortsette å være det.

-Kommer Dreamboxen, og satelitter generelt til å gå ut på dato i nærmeste fremtid?
Vis hele sitatet...
Se spørsmålet over.

-Er det slik at de 3 tingene jeg trenger (i tillegg til forståelse, støm og en TV) er Dreambox, parabol og internett-tilkopling?
Vis hele sitatet...
Du trenger strengt tatt ingen internett-tilkobling, men det er en fordel. Ellers har du rett.

Edit: Hva er flash?
Vis hele sitatet...
Flashminne er minnet som lagrer programvaren i dreamboxen din (og mange andre produkter også).

Håper det var til hjelp.