View Single Post
Sitat av murloc
tingen er det at når du nekter er du "skyldig" i deres øyne og da må du nokk ta den piss/blodprøven før eller senere uansett. hvis du vet at du er uskyldig bør bare ta den så slipper du med engang.. men for og svare på spørsmålet så ja de kan kreve dette. usikker på hva som skjer hvis du nekter.
Vis hele sitatet...
Dude, hva var poenget med dette inlegget? Selvfølgelig er du ikke "skyldig" hvis du nekter, og selv om politimannen/kvinnen som avhører deg finner det for godt å _tro_ at du er skyldig, må de fortsatt ha hjemmel i lovverket for å kreve noe som helst av deg.

Hvis jeg, rent hypotetisk, var i den situasjon at jeg satt i et avhør, ble spurt om jeg brukte dop og det ikke ville gavne meg å innrømme at jeg bruker dop (forutsatt at jeg gjorde det) ville jeg sagt nei. Hvis de da truet med å kreve en urin/blod/hår prøve, ville jeg nektet. Da må de sannsynligvis ta det til retten (correct me if I am wrong, men jeg tror, som det ble nevnt, at det kun er i tilfeller hvor det er mistanke om rattfyll at man "automatisk" må avlegge prøve) og dette vil ta sin tid. Kanskje man rekker å bli clean? Man har uansett ikke noe å tape på å nekte...