View Single Post
Sitat av surre
er rett som mxyzptlk sier, heroin går ut av kroppen etter ca 2 døgn. Så du kan ta ganske mye heroin uten å bli fysisk tilvent
Vis hele sitatet...
Nettopp. Stikkordet her er "fysisk". Det er lett å la seg forføre inn i en "trygg" tilstand der du koser deg med å røyke litt minus en gang eller to i uka. Dette går helt fint og fører ikke til abstinenser. Men veien er kort fra å kose seg iblant til å føle at man trenger å ruse seg den gangen eller to i uka (mange alkoholdrikkende streitinger såvel som hardcore blandingsmisbrukere kan sikkert kjenne seg igjen i akkurat den der - psykisk avhengighet), og gjør det til en vane.

Så finner man ut at det går fint å røyke det to-tre dager på rad, bare man tar et par dagers pause innimellom. Dette går også fint en stund, uten tegn til abstinenser eller andre ulumskheter. Men så har du trukket det litt langt og våkner plutselig opp dritsjuk en dag. Og det skjer lettere enn mange "disiplinerte" heroinbrukere tenker seg. Det er derfor folk blir fysisk avhengig av det.

Det er mange år siden jeg tok heroin gjevnlig, er 28 nå og dette var i 18-års-alderen. Da bestevennen min ble hekta slutta jeg, og siden da har jeg bare gjort det en gang eller to i året for å kose meg litt ekstra.

PS. Vennen min kom seg ut av det på egenhånd. Han prøvde det igjen et par ganger de følgende to år, med påfølgende abstinenser. Deretter ventet han en del år før han prøvde det igjen. Nå er alle tegn til abstinenser borte etter en kveld med dragejakt, noe vi gjør sammen en veldig sjelden gang.

PPS. Vi snakker her om RØYKING av heroin. Sprøyter blir noe helt annet.