Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
ChronicXhaze skal blomstre i minimum 10 uker, det er klart du kan framskynde prosessen, med f.eks ripen eller kuldesjokk, men hvorfor skulle du være interessert i dette? Det er de 2-3 siste ukene planten virkelig eksploderer med nye calyxer(buds) og cannabiolene får utviklet seg. Å høste tidlig gir i min mening ingen fordeler, bare ulemper.

En annen ting som kan være greit å vite er at planter er som oss, de må bli kjønnsmodne, og de er ikke kjønnsmodne før de er 4-8 uker gamle, og det å tvinge de inn i blomst når de ikke er kjønnsmodne vil igjen stresse planten og kun resultere i negative resultater. Dette vil kunne unngåes om man bruker stiklinger da alderen ikke starter på nytt selv om stiklingen virker "ny".

Så denne ventetiden på 4-8 uker gjelder da kun frø=)
Vis hele sitatet...
Dette er info jeg faktisk ikke har fått plukket opp. Så jeg burde la de gro i 24t lys i minimum 4 - 8 uker før jeg putter de i blomst?
gi meg mer info

Jeg er heller ikke særlig for å toppe plantene, hvorfor? Vel enkelt å greit fordi det er ikke gram pr. plante du burde tenke på, men gram pr. m2. Hadde du hatt 10 små planter i mindre potter ville dette gitt en større avling enn om du hadde 2 plante med 10 topper. Siden du har et grotelt er plassen rimelig redusert og selv om jeg ikke bestemmer, ville jeg anbefale deg å heller ha en sea of green løsning, slik at plassen kan utnyttes mest mulig og ventetiden kan bli kortest mulig.
Vis hele sitatet...
Sant nok dette. har tenkt på SoG løsning men aldri tenkt på en måte å ordne det på¨- Men tenkte jeg skulle ta å prøve dette når jeg er ferdig med disse plantene. Kanskje jeg bør ta stiklinger av disse og på en måte lage SoG med disse etter de har rotet seg og er klare for å dyrkes. for da er jo rommet ubrukt i og med at jeg har høstet alle plantene. Derfor helt klar for å lage en slags . hmm. 40 L minibaseng for drittunger (slikt lite et). Så kan jeg jo prøve meg på 20-40 stiklinger ? Eller hva tenker du? De kan gro greit i et sånn random minigrohus og torvutvidere fra europris, de har desutten også jiffy potter opplegg. genialt frister veldig.

Siden dette er første gang så satser jeg bare på de 4 plantene (Droppet master kush og magic bud frøene) Så da vil jeg bare konse om de jeg har. Derfor jeg tenker å toppe dem helt sinnsykt. Vil jo tro at dette kommer til å øke avlingen betydelig ? vil gjøre dette best mulig, så tips ?
vil klippe HELT PERFEKT hehe.¨
vil gjøre de 4 plantene helt ville. men hvis de må gro i 4 - 8 uker kan jeg jo toppe dem ofte. og de kommer til å bli store lenge før floweringtime.
det vi jo også gi større avling tenker jeg ?