Tråd: Groguide
View Single Post
ChronicXhaze skal blomstre i minimum 10 uker, det er klart du kan framskynde prosessen, med f.eks ripen eller kuldesjokk, men hvorfor skulle du være interessert i dette? Det er de 2-3 siste ukene planten virkelig eksploderer med nye calyxer(buds) og cannabiolene får utviklet seg. Å høste tidlig gir i min mening ingen fordeler, bare ulemper.

En annen ting som kan være greit å vite er at planter er som oss, de må bli kjønnsmodne, og de er ikke kjønnsmodne før de er 4-8 uker gamle, og det å tvinge de inn i blomst når de ikke er kjønnsmodne vil igjen stresse planten og kun resultere i negative resultater. Dette vil kunne unngåes om man bruker stiklinger da alderen ikke starter på nytt selv om stiklingen virker "ny".

Så denne ventetiden på 4-8 uker gjelder da kun frø=)

Jeg er heller ikke særlig for å toppe plantene, hvorfor? Vel enkelt å greit fordi det er ikke gram pr. plante du burde tenke på, men gram pr. m2. Hadde du hatt 10 små planter i mindre potter ville dette gitt en større avling enn om du hadde 2 plante med 10 topper. Siden du har et grotelt er plassen rimelig redusert og selv om jeg ikke bestemmer, ville jeg anbefale deg å heller ha en sea of green løsning, slik at plassen kan utnyttes mest mulig og ventetiden kan bli kortest mulig.
Sist endret av LoveToGrow; 2. mars 2009 kl. 13:23.