View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det høres bra ut. Men har hørt litt av hvert om taxiyrket. Bl.a. at man kjører mye raringer av mennesker, og er utsatt for ran?

Èn ting jeg også lurer på er hvordan man kan "stå på" og jobbe hardt? Man tar de turene man kan, og mer får man vel ikke gjort?



Er det virkelig så godt betalt i fast jobb som postbud? Det må jeg si. Det er nok litt mer enn ut av bilen en og annen gang, er nok ut og inn av bilen kanskje 2 ganger i minuttet - men uansett, det er jo bare trening. En elektriker må tenke ganske grundig gjennom hva h*n gjør, følge ordre fra andre, kommunisere med andre, huske på alt mulig av verktøy, huske å kjøpe inn alt nødvendig materiale, kunne -alt- om regler, priser. Et postbud blir vel mest sannsynlig aldri bedt om å jobbe overtid, i motsetning til elektrikeren. Da kan man heller dra til tyskland og smugle noen brett øl.



Ang. lagerjobben din: var det din innstilling før du begynte der at du -måtte- ha et supert arbeidsmiljø? Eller hadde du blitt der uansett om det var et dritdårlig miljø?

Ang. butikkjobben, du beskriver ganske godt det med å bli lei en jobb. Men om noen hadde vist deg hvor slitsomt og vanskelig det er i visse andre yrker, ville du kanskje fått mer gnist til å fortsette om du fikk mer lønn i tillegg?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg skjønner deg helt, men mitt svar blir Nei, jeg vil IKKE tilbake til butikk. Jeg vil jo alltid ha god miljø, men hovedgrunnen til at jeg droppa ut av butikkbransjen var fordi jeg var lei.