Tråd: Ayahuasca
View Single Post
Sitat av Vasall Vis innlegg
H2O: Veel, som tidligere nevnt er ikke denne oppskriften autentisk Ayahusca, siden man bruker Mimosa Hostilis istedenfor Psychotria Viridis, men det hørtes ut som en bra Aya-Analog. Ekte Ayahuasca er en brun veske. Jo flere ganger de koker brygget, jo mørkere blir fargen og jo tjukkere blir brygget. Det finnes faktisk såkallt "Ayahuasca-sjokolade" som er Ayahuasca kokt helt til det kondenserer seg i en fast form. Det smaker IKKE godt, men er heidunnnnndranes kraftig hjernekost.
Tror uansett du må utbrodere litt mer om brygget ditt før jeg kan med nogenlunde sikkerhet si om det høres bra ut eller ikke. So far so good.

Takk for positive tilbakemeldinger fra freaksa her inne btw. Det varmer.
Vis hele sitatet...

Sorry for at jeg ikke har kommet tilbake før nå, la det litt på hylla frem til nå, men nå har jeg kokt det opp og er kommet til denne fasen, som setter et lite spørsmålstegn:

# The next day, carefully remove the cooled mimosa from the fridge. Through a t-shirt filter, pour off the liquid; avoid disturbing the sludge/sediment on the bottom of the container. You don't need it. DO NOT do this with the reduced caapi brew; if you've filtered properly, your tea should be pretty clean. It should become clear when heated, and have a purplish color, much like red wine.
Vis hele sitatet...

Det er da vitterlig Mimosaen som blir purplish/lilla/rød, IKKE Caapien, den er heller gul (Sølepyttfarge). Mimosaen er litt tjukk, omtrent som kakao, blir faktisk litt snerk på den til og med. Caapien er tynn som vann.

Så hvilken av dem er det greit å få i seg bunnfallet av? Og hva er farene ved eventuelt inntak?
Sist endret av H2O; 24. juni 2009 kl. 16:08.