Tråd: Ayahuasca
View Single Post
Pindal:

Tja, det blir så vanskelig å si. På det generelle plan er jeg under den oppfatning (etter egen erfaring og utallige andres) at psykedeliske stoffer kan være meget nyttige spirituelle verktøy, enten det er psilocybin, LSD, DMT, you name it. Omfanget av nytten til disse substansene varierer fra person til person, så vel som fra stoff til stoff. LSD har uten tvil vært meget nyttig for mange mennesker, samme med psilocybin og mange andre. Å slenge et stoff inn i den beste båsen om hva spirituell vekst angår blir på sett og vis feil, da opplevelsene varierer fra opplevelse til opplevelse, fra stoff til stoff og fra person til person.

Jeg har dòg fått et særpreget inntrykk av at ayahuasca, om satt på spissen, gir deg et hardt spark på lang vei i spirituell vekst enten du vil eller ikke. Jeg har ingen erfaringer med dette brygget selv, men jeg anser det som ytterst interessant og som et kraftig sakrament. Med det sagt så kan jeg konkludere på grunnlag av min oppfatning, at ja, ayahuasca kan være et kraftigere verktøy enn LSD.