Tråd: Ayahuasca
View Single Post
Ayahuasca er ikke akkuratt den typiske psykedeliske turen folk begir seg ut på. Ayahuasca er veldig spesielt, og meget interessant. Syrehodet nedi gata er neppe karen som har prøvd det. Her er det snakk om et brygg som har blitt brukt i tusener av år i seremonier og ritualer av urbefolkningen i f.eks Sør Amerika og rundt omkring i verdens kriker og kroker. Og jeg ser for meg at de fleste som virkelig interesserer seg for det, og har planer om å teste det gjør det i en slik sammenheng - guidet av en sjaman, i en seremoni. Å slenge opp en opplevelsesrapport her på freakforum er nok ikke det første som kommer til tankene etter det. Videre så er man/burde man være målrettet, og ha et mål for turen. Ikke bare gjøre det for å ha prøvd det, men at man søker noe mer, og har en bevisst målsetting man går ut ifra.

Ayahuasca er for meg mye mer spirituelt og religiøst om hverandre enn hva f.eks LSD er, og indianerne som driver med dette brygget har grunner for det. De kontakter blandt annet åndeverdenen, søker helbredelse, forståelse, kunnskap etc som en del av kulturen og troen deres. Det er åpenlyst at en ikke gjør dette for moro skyld, og en slik opplevelse kan fort være ubehagelig, fryktinngytende, herlig og ekstatisk. Det er mye mer en spirituell og åndelig reise enn det det er en typisk mindfuck og hallusinasjons tripp =)