View Single Post
Ministry of Love
sptz's Avatar
22000 stk til avhør for et forhold som ikke er kriminelt? Tviler på det. Tele2 kan hevde så mye de vil at dette er "hacking" men ærligtalt så er det bare å utnytte tjenesten deres. De har i følge personvernloven krav til sikkerhet rundt personopplysninger. Den tjenesten deres var et klart brudd på denne loven. Jeg leste forøvrig en NN melding fra "lars" på EFN listen, der ble det gjentatt at programmet ikke var ment som annet en et spark i ræva på disse selskapene som bryter personopplysningsloven. (husker ikke ordrett hva som sto der) Det funket godt på tele2 så tror han fikk den responsen han forlangte når han la ut programmet.

At man kan kalle de som synliggjør selskapetsbrudd på personopplysningsloven hackere og politianmelde dem er ganske sprøtt! Det er selvsagt viktig for tele2 å gjøre det slik at de kan hevde sin uskyld. Men erlig talt så tror jeg virkelig ikke de har noe å vinne på dette. Jeg håper alle som får dette brevet politiannmelder tele2 for brudd på personopplysningsloven! Om dere ikke politianmelder det så send i allefall forbrukerombudet og datatilsynet en mail/brev om deres syn på saken.