View Single Post
Why so serious?
Vandringsmann's Avatar
Trådstarter
597
Sitat av minigolf Vis innlegg
Til slutt vil jeg bare si at jeg er rimelig lei av slike poster som dette. Tråder som "Buhu, skatten er så høy" og "Ånei, det koster så mye å kjøpe 15 havllitere 3 ganger i uken" føler jeg kan beskrive mentaliteten her inne innimellom. Hvorfor lager ingen en tråd som hete "Shit, Norge er jo egentlig ikke et pissetrengt sted å bo"?
Vis hele sitatet...
Dette er på ingen måte en "buhu-tråd". Jeg sa aldri at dette var et dårlig land og bo i. Kunne aldri tenkt meg og flytte. Tråden er ment som et litt mer dyptgående emne. Saken er jo den at veldig mange av oss har brutt loven og slippet unna med det. Som f.eks kjørt for fort. Om alle hadde tilpasset seg de lover som er gitt så hadde kanskje dette blitt verdens beste samfunn. Men hvem sier at de lovene vi har idag er de beste? er jo en evig dårlig loop.

Bare for å gi et idiotisk eksempel så er det jo tåpelig å kjøre for fort. Dersom jeg blir stoppet får jeg bot etter hvor fort jeg kjørte. Om en kjører i 120 i en 80 sone og en annen kjører i 81 så har de jo begge brutt loven. IRL så var det bare han som kjørte i 120 som vil få bot. Om du koker dette ned så ser vi jo at selv ikke politiet følger reglene til punkt og prikke. Men så gjør de da heller ikke noe feil i en slik situasjon. Eller?

Jeg sier ikke at dette er et dårlig land. Men noen lover burde vi kanskje vært foruten. Og det er vel her hele mitt spørsmål ligger. Hvor skal vi hente retningslinjene fra? Om vi skal hente de fra følelser,regler,etikk, egen sunn fornuft og relgion i et f.eks så VIL jo dette krasje.

Jeg satt ting litt på spissen med det første innlegget litt med vilje for at folk skal se hva jeg snakker uten å måtte bruke for mange ord.

Jeg går jo utifra at alle ønsker det beste for alle og seg selv. Men hvis dette hadde vært sant og at mennesket har tenkt de tanker siden tidenes morning så burde det jo ikke ha vært så mange lovbrudd som vi har idag.( Jada satt det på spissen litt nå og)

Jeg er forøvrig enig i at dersom en "psykisk syk" person begår en kriminell handling så burde vi være på stedet for å hjelpe så fort som mulig. Men når vedkommende da er frisk så burde den person ta straffen for det han hadde gjort. Allerede her skiller jo det etiske og moralske og lovgivningen seg.