View Single Post
Jeg trodde folka på denne siden hadde litt kunnskap, dere har mange tydligvis blitt sterkt påvirket av media. Han som stiller spørsmålet er jeg helt enig med.

Alle personer er like mye verdt. Uansett størrelse, alder, skjønn, farge, rase, religion, jobb osv...

Jeg bryr meg ikke hva statusen eller jobben til den personen er... hvis du skyter en politimann skal du ikke få strengere straff om du skjøt en annen man med ca samme alder.
hvorfor jeg sier alder, er jeg synes de som dreper BARN skal få MYE strengere straffer, ikke fordi barna er MER verdt, men fordi barn skal ikke bli straffet, eller drept... Med mindre barnet er 14 år helt psyko og har takk med seg en ak-47 på kjøpesenteret for å spille GTA live... dere skjønner???

Så om han politimannem som dere tok som eksempel jobber for statet og bla bla bla, hvem bryr seg.... samma det, det kommer flere politifolk etterhvert. Jobben skal ikke gi et menneske mer verdi, selvom jobben hans er å hjelpe andre...

MEN Hvis du for eksempel er i en landsby der det finnes 500 folk, og det kun finnes en lege der... og alle de 500 er dødsyke, og han er den eneste som hjelper dem... og du skyter han.. er det en annen sak...
men ikke fordi han er mer verdt, men fordi du har satt de andre 500 i livstruende situasjon...