View Single Post
Det du sier her høres faktisk ikke så dumt ut.

Jeg husker at da jeg var barn, satt jeg om høsten og så ut gjennom vinduet inn i kaoset av bladtomme greiner, defokuserte blikket og dagdrømte. Da kunne jeg på en måte lage bilder av forskjellige konfigurasjoner av greiner, altså jeg fokuserte ubevisst på de og de delene av greiner, og så på den måten ansikter, kroppsfigurer, dyr, osv osv.

Når det er sagt får man nok ikke full-on HPPD uten å ha tatt en eller annen form for hallusinogent / psykoaktivt stoff. Dog er det de som har fått lignende (dog ikke identiske) symptomer fra f.eks. medisinbruk osv.

Det viser seg også at HPPD i stor grad forårsakes av frykt. Dvs. frykter du at det skal skje, er sjansen mye større for at det skal skje. Jeg gikk rundt og var til tider ganske bekymret for langtidsvirkninger av syre den siste tiden før det faktisk skjedde. Og etter å ha lest en del på HPPD Onlines forum synes frykten å være et gjennomgangstema.

En annen ting.. Selv om det ikke er noen fysisk skade kan man faktisk visstnok måle om noen har HPPD ved en avansert form for EEG.. qEEG eller hva de kalte det. Har ikke lest nok om dette enda, bare sett noen referanser.. Kommer sikkert tilbake med mer info om dette etterhvert...