View Single Post
Opprinnelig postet av commie
a) Det mener jeg er helt riktig for at de elevene som ikke jobber ikke skal ha ett fortrinn på de elevene som jobber. Dog, det er heller ikke riktig at disse elevene skal skrive en stil bestemt av OD. En leksedag kunne kanskje være en idè?
Vis hele sitatet...
OD mener jo selv at man skal ofre en egen undervisningsdag for å gi undervisning, men en leksedag er nok ganske fornuftig. Jeg synes skolene godt kunne blitt enige om en felles politikk på dette - noen klasser drar på tur, andre ser film mens en tredjepart igjen har prøver.
b) OD skal egentlig ikke gjøre dette. At enkelte gjør det er synd. Men det har mer med hvem som blir valg til OD-komitè av det latterlige elevdemokratiet. Når det er sagt så har jeg ikke noe problem med at medelever argumenterer overfor "jobbnekterne", gjerne i krasse ordelag.
Vis hele sitatet...
Noe av frivilligheten forsvinner hvis man skal dømmes for avgjørelsene sine av arrangørene. Det skal være informasjonen man får fra OD som skal motivere til innsats - ikke frykten for å være et dårlig menneske (noe de poengterer selv i foredag)

c) Her skjønner jeg ikke hva du mener.
Vis hele sitatet...
Jeg har erfart at de tvinger på legemeldinger på folk som er syke, noe som normalt sett kun brukes på tredagsperioder av fravær, eller eksaminering.

At solidaritet er ensbetydende med sosialisme og venstresiden visste jeg ikke, men siden du sier det At de intervjuet Gatas ser jeg ikke på som noe rart da GP muligens er det mest solidariske bandet i Norge, og attpåtil litt populær blant ungdom. [/b]
Vis hele sitatet...
Ikke glem at GP også ser på væpna revolusjon som en god ting ;p
Akkurat det der med at OD er ensidig politisk er egentlig litt åpenbart. P4un nevner noe, men det er også ting som ensidig fremstilling av verdensbanken (for all del, den er ikke et godt konsept, men hovedgrunnen til at U-landsgjelden frigis er ikke fordi vesten vil undertrykke osv, det er like så mye det at det ofte er firmaer som trenger profitten fra pengene de har lånt bort). Jeg mener at foredragene og materiellet fremmer et politisk budskap, og når samtlige i komiteene er fra ytterste til moderat venstre, så antar jeg man kan si at OD er en greie drevet fram av folk fra venstresiden.