View Single Post
Sitat av King Ghidora
Jeg vet at det er mulig for lovopprettholdelsesorganer å avlytte mobiletelefoner, selv når telefonene skal være slått av. Eneste muligheten til å hindre dette er ved å ta ut batteriet, men dette er VELDIG tungvindt når man av og til skal ha en samtale om emnet.
Vis hele sitatet...
For det første; jeg tror ikke det spøtt på at vanlige mobiltelefoner skal ha innebygde bakdører som gjør at politiet kan ta kontakt med den for at den skal skru på mikrofonen og ringe opp politiet usynlig for deg. Hadde det vært mulig, så hadde det fantes ordentlige kilder på dette ute på nettet; garantert. Jeg synes helt ærlig du er en idiot for å ha trodd dette.

Det sagt, så selfølgelig, hvis telefonen din har vært tukla med, så kan den ikke stoles på lenger. Nyere telefoner med operativsystem / java-støtte er jo selfølgelig endel farligere her, selv om jeg ikke helt tror politiet ligger i forkant av avlyttningsteknologien.

Et mer simpelt og nyttig forslag er at du ganske enkelt skaffer deg en mobiltelefon fra utlandet. Jeg kjøpte selv min mobiltelefon når jeg bodde i Russland, og den kan jeg *garantere* ikke har noen bakdører som vestlige styresmakter har sniki inn. Den har selfølgelig ikke norsk ordliste, ubrukelig menysystem og den dårligste menyoversettelsen til engelsk noensinne.. men det er jo alt en del av sjarmen.