View Single Post
Av ymse grunner er jeg og noen bekjente farlig redd for at vi er avlyttet av politiet, og evt. ymse andre lignende instanser. (Ja, det er en gode grunner til dette, men det ønsker jeg ikke å gå mer inn på av min egen sikkerhet.)

Jeg vet at det er mulig for lovopprettholdelsesorganer å avlytte mobiletelefoner, selv når telefonene skal være slått av. Eneste muligheten til å hindre dette er ved å ta ut batteriet, men dette er VELDIG tungvindt når man av og til skal ha en samtale om emnet.

Derfor mitt spørsmål; finnes det en måte å sjekke når telefonen sender, og evt. mottar, informasjon? Jeg vet at uskjermede(?) høytallere "piper" når det er trafikk på linjen, men det er ikke alltid jeg har en pc-høytaller for hånden liksom. Hadde vært kjekt med et lite apparat jeg bare kunne hatt på hele tiden ved siden av mobiltelefonen. Vet også at det er mulig å lage noe slikt selv med en liten høytaller, og lav spenning fra et batteri på den, men det er tungvindt å lage noe slikt selv hvis man bare kan kjøpe det et sted.