View Single Post
Godtfolk!

Jeg skal gå til innkjøp av ny bærbar om ikke lenge. Og relativt kunnskapsløs på dette feltet som jeg er trenger jeg et par tips og litt hjelp. Jeg er student, og PC-en vil i utgangspunktet bli brukt til enkel Office-bruk og Internet.

Jeg har ikke bruk for noen voldsomt lett PC hva vekt angår, men noen murstein er heller ikke et alternativ. I og med at den skal kunne flyttes litt på, og jeg samtidig ønsker å kunne se noe film og TV-programmer (+musikk) har jeg funnet ut at 14,1" nok er det ideelle. Når det gjelder batterilevetid må den iallfall kunne stå et par timer med enkle arbeidsoppgaver. Harddiskstørrelse er (nesten) uvesentlig, da jeg har en ekstern HD med plenty av plass. Videre er det viktig at byggemateriale er godt, og ikke gir etter for trykk etc. (Har dårlige erfaringer med nettopp dette fra en Acer jeg har nå.)

Noen spill innen strategisjangeren er det også en fordel om den kan takle, så som C&C Generals etc. Er jeg da avhengig av et dedikert skjermkort? En annen ting jeg har prøvd å lese litt om er de "nye" prosessorene til Intel. Vil jeg merke noen forskjell med en PC med Core 2 Duo-prosessor? Til slutt er det klart pris spiller en rolle, og som student har jeg en smertegrense på rundt 10 000.

Kjapp oppsummering:
- 14" skjerm
- God byggkvalitet
- Batterilevetid på minst to timer ++
- Litt spill, men ingen voldsomme 3D-spill

Takker for innspill!
Sist endret av Mr Anders; 17. mars 2007 kl. 18:36.