View Single Post
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg lurer på en ting - er det noen som rett og slett har forandret seg til det negative? Leser støtt og statig om personer som føler mer kjærlighet og følelser, skjønner seg mer på ting og så videre (slik som post nr. 2 i dette emnet, f. eks), men det er i mine øyne en positiv forandring.Slapshox: Jeg er i alle fall interessert i å lese teksten din
Vis hele sitatet...
Ja, jeg gjorde det etter en trip selv om jeg ikke umiddelbart skjønte det da. Det gikk på min holdning til mennesker i livet mitt – spesielt jevnaldrede. Jeg tenkte mye gjennom vanlige holdninger blant ungdommer, og hvor interessant og givende det er å omgås slike mennesker. Det førte til at jeg distanserte meg litt fra folk, da jeg ble oppgitt og lei av ting som å skulle opprettholde en slags "kul" fasade og snakke om hvor mye de drakk om helgene, istedenfor å kunne være åpen, avslappet og diskutere om litt større ting. Jeg ble faktisk temmelig frustrert og kanskje litt overlegen – jeg viste det ikke i så stor grad, men tankene og holdningene mine talte for seg.

Men etterhvert, med forskjellige ting som skjedde, noe forårsaket av videre psykedelikabruk og annet sikkert av generell modning, fant jeg igjen verdien av å omgås folk, og at det faktisk er veldig mye å hente fra sosialt samvær, selv om det ikke akkurat er politiske diskusjoner man har. Jeg fant ut at det er bare å legge fra seg en slik overlegen holdning, fordi det er bare en selv som taper på det. Mennesker er snåle saker og det er mye lærdom og annet nyttig å hente ut fra dem, samme hva man gjør.