View Single Post
Sitat av Franklin Vis innlegg
Morsomt at du, en blind fanboy av en tydelig mentalt forvirret (dog dyktig) forfatter med et rusproblem, som sågar har begynt å misbruke kodein, våger å kalle andre mennesker idioter. Hadde du hatt noen befatning med opiater utover de infantile dypdykkene dine i andre mennesker sine Pinex Forte-resepter eller hatt et noenlunde rasjonelt syn på rusmidler i sin helhet så hadde du kanskje kunnet uttale deg. Sånn som du sitter nå så er du en irrasjonell pikk som romantiserer rusproblemet til en forbanna skribent.
Vis hele sitatet...
Uff, dere er så aggressive her... Jeg har egentlig ikke lyst til å kaste meg inn i denne diskusjonen/hetsingen, men føler vel jeg må forsvare meg bittelittegranne.

1. Burrough var ikke mentalt fovirret. Han var en ekstraordinært intelligent mann som havnet på kjøret og klarte å komme seg ut med apomorfin-kur uten problemer.

2. Dette hele med at jeg ruser meg på mine bestemors pinex forte (og den følgende antagelesen at jeg er en "pikk" eller, for å si det rett ut, en taper) er både korrekt og feil. Disse pillene har jeg kjøpt, ikke stjålet, men sågar uten resept. GRUNNEN til det at jeg har nå i over ett år lest de fleste sakprosabøker om heroin og opium og ønsket å begi meg ut på denne følelsen og tilstanden (mer en "hypen"). At det er patetisk at jeg begynner med kodein kan jeg ikke forstå, da kun en idiot ville løpt ut på plata og tatt et skudd med en gang. Man må lære å krupe før man kan gå

3. For å sitere Timothy Leary (antakelgvis i ditt syn OGSÅ mentalt forvirret, eller som du sikkert ville sagt "god damned hippies")
Drugs are here to expand the human consciousness, but there will ALWAYS be assholes to fuck things up

4.Jeg har ikke prøvd heroin, nei, for grunner som beskrevet. Det gjør at jeg ikke kan moralisere andre om det. Jeg har en lengre faglig kompetanse om det, jeg er altså en "akademiker". I talk the talk, men har ikke walka noe.

5. TEORETISK sett er det fullt mulig for en mentalt oppegående og stabil person (present company excluded) å bruke heroin uten å bli hekta. Vanskelig, men mulig. En streng kalender med datoer og doser vil gjøre dette fullt mulig.

Apomorfin-kur er ikke praktisert i Norge eller særlig andre land, til tross for en bedre statistikk enn metadon