View Single Post
Trådstarter
154
Sitat av snippsat
Nei det har ikke noe og si.


Gjøre om py filer til exe er lett.
Du har cx_Freeze og py2exe.
Det er lagd enkle program som bruker disse moduler til og gjøre om py til exe.

Jeg skal ta mere om dette imorgen.
Da tar jeg med oppsett av python med en bra gratis ide editor.
Poster noen kode eksempler,vi gjør om et eksempel til exe.
Tar kansje med et enkelt gui oppsett.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut, ellers har jeg kikket litt på det i kveld, og det virker jo ganske greit. Jeg prøvde imidlertid og hoppe over på noe av litt høyere nytteverdi, f.eks. å stoppe en Windows prosess, jeg fant etter litt googling et library som heter win32all, og brukte denne kildekoden.
Jeg forstår at man skal bruke kommandoen "cvs = WService.WService("spoolsv.exe")" for å definere prosessen man skal behandle, med jeg vet ikke hvor jeg skal plassere denne kommandoen?

Sitat av |d13m0b
Nå virker du jo som en oppegående person med egenskaper til å løse problemstillinger i forhold til de kunnskapene du besitter. Dette er alltid et godt tegn når det kommer til problemløsning. Så jeg antar at du faktisk forstår litt hva det vil si å programmere, at et program blir skapt av syntax og logikk og alt som hører med dette.

Det virker som om du ønsker å kunne produsere noe som kan vise resultat kjapt og effektivt. Samtidig som det ikke skal kreve veldig mye å kunne sette opp et grafisk grensesnitt og knytte programlogikk til dette.

Slik det er med C og C++, ender man ofte opp med å skrive små konsollprogram som egentlig ikke kan gjøre spesielt mye. I alle fall i begynnelsen. Ja, jeg er smertelig klar over at det finnes veier for å kunne lage grafisk grensesnitt i både C og C++, men det er ikke poenget mitt. Nå oversimplifiserer jeg en del med vilje.

Jeg vil på bakgrunn av mine egne erfaringer anbefale deg å ta en titt på C#. Dette er et språk som jeg daglig utviker i i sammenheng med jobb til både små og store prosjekt. Det er et høynivåspråk som mest kan sammenlignes med Java (men i min mening er et mye bedre språk). Her vil du kunne benytte deg av Microsoft sitt glimrende IDE (google it) Visual Studio som jeg anser som overlegen hva utvikling angår. I C# forteller du ved hjelp av koden hva du ønsker å gjøre, kontra i mer lavnivåspråk må du ofte tilrettelegge alt selv. Noe som selvfølgelig også kan være en fordel, men det er ikke alltid man ønsker å måtte tenke på minnehåndtering og allskens humbug, når man egentlig mest bare har lyst til å se et resultat av det man gjør.

Grafisk grensesnitt blir en lek, selv om jeg vil anbefale deg å mestre selve språket før du går inn på grafisk grensesnitt.

Just my 1808 bytes.
Vis hele sitatet...
Flott svar Jeg har sett noen av innleggene dine når jeg har søkt litt rundt på programmer, det er en av grunnene til at dette er et av språkene jeg har i tankene. Det med det grafiske er selvsagt et stort pluss, jeg har allerede kikket litt på MS Visual Studio C# i dag. Jeg forstår hva du mener med å holde seg litt unna GUI i starten, jeg tror jeg skal prøve meg litt på Python og C# i morgen, finne ut hva som passer meg best.