View Single Post
Trådstarter
14
Sitat av etse Vis innlegg
Uten at jeg vet hva det er, får jeg vel si at med det du holder på med er vel det at politiet snuser rundt deg en del av "gamet". Så når du tok det valget å bli med å "jobbe" med disse folkene, så håper jeg du tenkte på dette og. Skal ikke være moraliserende, men som alltid hjelper det lite å være etterpåklok.
Vis hele sitatet...
Det er en del av "gamet" ja. Å vi veit jo konsekvensene hvis vi blit tatt for "noe" så det er jo det vi prøver å unngå.

Sitat av paranoy Vis innlegg
Ut fra den informasjonen du nevner her er det vel tvilsomt om PST skulle være interessert i å overvåke dere. Annen bakenforliggende informasjon du ikke har kommet med her kan jeg ikke svare for deg. Personlig har jeg aldri hatt noe med PST å gjøre (såvidt jeg vet om ihvertfall).

Primært prioriterer PST rikets sikkerhet, så hvis du og dine kamerater ikke er terrorister, eller vanker i et miljø med potensielle terrorister, vil jeg tro du skal være rimelig safe på at det ikke er PST som overvåker deg. Sekundært prioriterer PST organisert kriminalitet som del av en sikkerhetstrussel, men herunder tror jeg du skal høyt opp i systemet før de iverksetter overvåking. Hvis Osama bin Laden er din faste opiumsleverandør så kan det vel tenkes at PST tar en titt på deg...

Men en liten notis bør jeg vel ta med:



Kilde

Hvis det ikke har kommet noen nye hjemler og dere ikke tilfeldigvis skulle være "osama-look-alikes" eller ha kontakter opp på et høyt businessplan, så står det at ihvertfall romavlytting gis adgang til under spesielle vilkår. Så spørs det om situasjonen du står i nå kan betraktes som om ett av disse spesielle vilkårene er oppfylt. Men at det skal ha noe med rikets sikkerhet må du regne med - for PST sin del ihvertfall.

Så hvis du ikke tilhører en voldelig ekstremistgruppe, bedriver sabotasje på fritiden, spurt et idiotisk spørsmål på pyroforumet, sprer masseødeleggingsvåpen, driver med ulovelig teknologioverføring eller ulovelig etterretningsvirksomhet på norsk jord, eller har tilhørighet til en sovende celle og andre terror-lignende nettverk i Norge, eller på annen måte er med på å finansiere slik terror økonomisk, enten via organisert kriminalitet eller som "vaskemaskin", og har gjort noen skumle transaksjoner med utenlandske selvmordsbombe universiteter, så vil jeg tippe at du har lite å frykte.

Med mindre det er politiet som overvåker deg da såfremt dere har noe å skjule..
Vis hele sitatet...
Lite terror i det vi driver med.. men det er meget organisert. Både her i landet å utenfor landegrensen.