View Single Post
Trippy.troll
Trådstarter
21
Sitat av Lil@ Vis innlegg
Bare ett par tanker fra meg..

Når du har ADHD og signalene går på høygir konstant så er det jo det du er vant til, når medisinen kicker inn og roer ned signalene så vil det fungere mer som hos oss uten adhd.

Jeg tenker jo at du kan kjenne det som å være sliten og trøtt, nettopp fordi det er sånn det skal være - men at du er vant til det som for meg vil være "overload" av energi.

Min ex begynte på medisin og erfarte også å bli sliten, eller være konstant sliten mens det i realiteten var at han ikke lengre hadde det enorme overskuddet adhd'n gav.
Hensikten med medisin er jo å gi mer ro både i kropp og tanker, dempe signalene noe.

Klønete forklart - men jeg tenker jo at det er noe du må venne deg til, og at aktivitetsnivå justerer seg etter litt tid og slitenheten dempes i samme fart.
Kroppen skal venne seg til at alt er "skrudd" ned.

Medisinen vil ha motsatt effekt på de med ADHD, som for de uten - jeg ville sannsynlig orket mer som ikke har adhd. Mens du som har vil orke mindre.

Forhåpentligvis så roer den følelsen seg når du har vennet deg til effekten.. spørsmålet er jo om du orker å ha normalt energinivå når du er vant til "overload"..

Masse lykke til iallefall
Vis hele sitatet...
Tusentakk for svar! Syns du beskriver veldig bra og det gir virkelig mening. Er kanskje akkurat det jeg må finne utav, om jeg klarer dette tempoet, for akkurat nå er svaret nei Tusentakk igjen!

Sitat av SaySo Vis innlegg
Ts...har du snakket med de som utskriver medisinene om at du er trøtt og sliten? Hva sier de eventuelt?
Kan jo være grunn til å sjekke ut om du har issues med stoffskifte, allergier eller annet. Jeg klunker i meg tran hver dag og d vitamin og magnesium.
Har hatt stort underskudd på d vitamin ved et par anledninger tidligere i livet. Og resultatet av det var at jeg var konstant trøtt, følte at alt var slitsomt og at livsgnisten var på bånn. Også tok det sin tid å bygge opp nivåene igjen osv.
Og hvis du skulle ha manko på d vitamin så er det viktig å huske at du i så fall må ta de sammen med fett for å få effekt av de. Er ikke alltid leger husker å informere om det
Vis hele sitatet...
Har bedt legen min om blodprøve for å sjekke! Gir mening, og jeg har historie med mangler. Tusentakk!
Sist endret av Trippy.troll; 2 uker siden kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.