View Single Post
Sitat av Kaunda
Hvis du ser dette fra en litt annen side, er det i hvertfall helt feil bruk av politiets ressurser å prioritere arbeid for at du skal få førerkort.
Vis hele sitatet...
Det går helt klart frem at det ikke dreier seg ressursbruk, heller om å faktisk åpne et brev som har ligget i 2 måneder. For så å kunne litt om politietatens prosedyrer, som man strengt talt burde ha litt peiling på om man selv er politi.

Sitat av Kaunda
Dette er det vesentlige poenget du har missforstått; du har ikke noen som helst rett til å få førerkort. Den som skal få førerkort må fremvise en "edruerlig livsførsel". Du faller neppe inn under denne kategorien med dine narkotikadommer, selv om du har levert rene pisseprøver i 3 mnd.
Vis hele sitatet...
Hvis politiet sier at han skal gå gjennom 3 måneder med urinprøver for å få godkjent vandel for å kunne ta førerkortet så er det nok å fremvise en "edruerlig livsførsel". Avfeier ditt argument som totalt usaklig

Sitat av Kaunda
Jeg sier som lensmannen: Hvem i all verden har skrevet brev til deg om at 3 mnd pisseprøve tilfredsstiller kravene til å få førerkort? Det høres ut som et helt merkelig utsagn, da en livsførsel neppe betyr 3 mnd!
Vis hele sitatet...
Igjen anngående rutiner i egen etat, som annsatt så er det din funksjon å hjelpe publikum spesielt innenfor din egen etat. Ditt argument er piss fra ende til annen

Sitat av Kaunda
Jeg tror at du har missforstått noe vesentlig, og hvis du ikke engang kan hoste opp navnet på den som har sagt noe slik til deg, forstår jeg godt at saken din ikke blir behandlet videre
Vis hele sitatet...
Etter at den lokale politistasjonen har trenert denne saken i lang tid så er det ikke overaskenede at han sliter med å finne et brev som beskriver fremmgangsmåten. Som igjen politimannen burde kjenne til da han tross alt er politi.

Bakdelen med å klage på servisen på et politikontor er at man ikke kommer noen vei. Politi er det tryggeste yrket man kan finne seg (i form av annsettelses forhold) da den eneste måten å få sparken på er å bli tatt med handa i kakeboksen men bilder, 5 vitner og video opptak av hendelsen. Selv da risikerer man at Sefo henlegger saken på grunn av bevisets stilling.
Velkommen til byråkratiet!