View Single Post
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Sitat av UngarEffect
Politiet er jo underbudsjetert. Syns det er bra de bruker lang tid på en punk som vil ha lappen. Det er KANSJE et tegn på at de prioriterer rett.
Vis hele sitatet...
Er mer enig i Elefanten sitt utsagn her. At politiet er underbudsjetert har vi hørt i mange år, og resten av verden er også underbudsjedtert. Sykehus, skoler etc.
At jeg, en "punk" vil ha lappen er i da i sin retteforstand. Politiet og staten har lovet meg å gi mer lappen dersom jeg beviser at jeg har sluttet å røyke (les, leverer urinprøver), så når jeg gjør dette er jeg jo dermed ikke lengre noen "punk", og en god statsborger som de burde hjelpe.
Prioriterer rett? I bygda hvor jeg oppholder meg så er det fælt lite kriminalitet. Du har rundt 5rus(mis)brukere, en håndfull alkoholikere (noe purken ikke griper inn i), og ellers null vold, ytterst sjeldent innbrudd og lignende. Med andre ord, de sitter på rassen å drikker kaffi å venter på at noe spennende skal skje. Overdriver jeg? Nei, jeg har tilbrakt mange timer på dette kontoret, hvor så ën av betjentene jobber med meg, og de to andre PLUSS kontordama tasser rundt i kontoret, drikker kaffe og drøser om hva som gikk på TV forigårs. Over flere dager, så det var ikke et engangstilfelle.
Så at vårt stakkers underbudsjedterte lennsmanskontor ikke har tid til å til å hjelpe en "punk" som meg, fordi di må prioritere andre saker er pisspreik. Likesom hele posten din.

Politiet i det hele, hadde vært mindre underbudsjetert dersom de kun hadde ën, maks to ansatte på dette kontoret. Mer trenger de ikke, og mer bør di ikke ha dersom de har for lite penger.
At politiet generelt prioriterer RIKTIG som du sier, ved å ta en bad ass "punk" som meg for noe som cannabis er også pisspreik. Ja jeg har brutt norsk lov, men hvem har jeg skadet? Hvordan har jeg skadet samfunnet? Utenom det faktum at jeg snyter staten for skatter og avgifter de ellers ville tjent om jeg drakk meg dritfull på alkohol? Og hadde jeg vært en av dem som var ute å drakk meg full hver helg, så hadde man jo risikert at jeg fant ut jeg skulle denge en eller annne kar pga han kalte meg en kuk, eller skubbet borti meg. Ikke si at fulle folk ikke gjør slik, for DET gjør dem. Ikke alle, men de finnes. Og er i et mye større flertal en antall cannabisbrukere som gjør det samme. (går å banker opp folk) Da måtte jo politiet brukt videre og MER ressurser på å løse gåten i denne voldssaken, og VIPS enda mindre ressurser.
Ikke er jeg avhengig heller av cannabis, så at staten må bruke penger på avrusning er heller ikke en mulighet. (ingen blir avhengig i den forstan av cannabis, noe alkoholikere blir...)
Så purken sløser ressurser (eller i dine øyne prioriterer bra) på å komme å ta meg for å røyke en uskyldig joint, fremfor andre saker.. hm.. f.eks vold? eller kanskje voldtekter?? eller... grove ran??? Neh, det har vi ikke ressurser til, for vi sløser dem bort på alle de "punk ass bitcha som røyker hasj å ødelegger verden"

Så for å summere, at purken på denne lille drittbygda med "no action" ikke kan sende et brev, og i verste fall ringe til en av purkevennene hans i en større by f.eks Stavanger, for å finne ut HVOR han skal sende dette brevet er uhørt.

Så neste gang tror jeg du kan spare deg for pisspreiket ditt, å finne en annen tråd å forsøple.

Mvh
Møkk