View Single Post
Opprinnelig postet av Beistet!!
common: Veldig fin post, fikk enda mer lyst til å besøke Nederland nå Jeg visste ikke at man kunne røyke hvor\når som helst, og ikke bare i coffeshops'ene, nice
Hmm.. om man får den beste marijuana'n i butikken og man blir så _utrolig_ høy og man forteller dette til kameratene rundt deg,- blir man da kastet ut ?
I coffeshops'ene, hvordan var stemningen osv?
Vis hele sitatet...
jeg var visst litt uklar, selvsagt mente jeg at om man oppfører seg som en fjott, så blir man ikke populær. Dette gjelder jo forsåvidt overalt

Som sagt er det rundt 200 coffeeshops i Amsterdam og det finnes noe for enhver smak. Alt fra små internett-coffeshops til mer klubbaktige greier via små sprø kule kneiper der tobakksrøykning er forbudt (haha!)
De man iallefall bør unngå (etter tips fra innfødte ) :
Generelt steder som ser sjabby/kebabsjappeaktig/har store neonlys eller ligger midt i de største turistgatene. Disse stedene er overpriset og går ikke av banen for å selge deg litt crappyere weed om de ser du er turist.

Hvis du vil ha kvalitet, anbefaler jeg "Kadinsky", en meget bra coffeshopkjede. Ellers har man "Dolphins" (ble mitt stamsted ), The Rookie, Greenhouse, Abraxia, Kashmir Lounge og stedet som vant 7 cannabispriser ved sist utdeling "The Grey Area". Et annet meget søtt sted drevet av en mor og datter (!) kalt La Tagluia (ikke helt sikker på navnet) er også å anbefale.

Tar du turen ned råder jeg til å plukke opp den gratis byguiden kalt "Boom! Chicago",(du får den på BoomBar som ligger på Leidseplein + andre steder) skrevet av en gjeng amerikanere som flyttet til Amster for 10 år siden og kan anbefale ypperlige klubber, coffeshops samt resturanter.
Sist endret av common; 17. desember 2003 kl. 02:33.