View Single Post
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Trådstarter
Big B: Har sett på siden, tror du gav meg den på msn en dag?
Vel, jeg liker energieffektiviteten med PSU'er, men når jeg først har en feit transformator og mangler bare noen deler for en billig penge er det litt for fristende. Jeg har bare ikke penger til ny PSU nå. Den gamle jeg brukte tidligere med blybatteri PbO2 anoder klarer 15A (3,3V), men det blir tamt i den nye. Har ikke tenkt å kjøre 100A med det første, enkelt og greit fordi jeg tviler på at jeg får lav nok motstand og temperaturen vil bli veldig høy.

Thoryllo: Har jobbet med ideen helt siden da, men 200kg var ikke realsitisk. Nå sikter jeg ikke så høyt, men ønsker grei kvanta (ca 15kg av gangen) fordi det er en god del arbeid etterpå som forenkles med en stor batch fremfor flere små. Dette er som nevnt ikke mitt første forsøk, så jeg veit litt hva som må til. Sleng deg gjerne på, men kan være lurt å vite litt om produktet selv og. Klorat er ikke plankekjøring sikkerhetsmessig Ellers er det vel greit. Du trenger ikke vite nøyaktig hva som skjer i gryta så lenge du har et generelt overblikk.

Tror jeg kjøper en 40A likeretterbro fra Elfa og prøver litt med den.