View Single Post
Slike tråder som dette viser hvor mange nedsnødde idioter det er her på siden. At mannen skulle dømmes til døden var det vel aldri noen tvil om, og jeg kan ikke se noe annet enn at det er riktig. At det skjer ut i fra de lover og skikker som finnes i landet (henging) er greit nok. (Selv om jeg mener henging er en alt annet enn human måte å dø på!)

Til dere som skriker etter tortur og sulting, utstilling hos kurderene o.l; "Ta dere en bolle og hold kjeft til dere har noe fornuftig å si!" Folk som seriøst mener slike ting bør gå noen runder med seg selv, og så siden gå noen timer til psykolog!

Skal man ha en debatt om hvordan man eventuelt burde ha straffet Saddam så må man luke ut den slags idioti. Argumenter som sier hvorfor han eventuelt ikke burde dømmes til døden kunne vært interessant å lese, men man blir så utslitt av å lese gjennom alle pubertale fjortissinnlegg at man ikke klarer finne dem...

[/tordentale]

Jeg har forresten vanskelig med å se argumentet for at "men de som utfører dødsdomen dreper jo også, så da må vi drepe dem, og så blir alt en vond sirkel"
Blir man dømt til døden av en legetim rett er det på ingen måte drap når denne dommen fullføres. Å henrette Saddam blir derfor ikke et drap som (etter overnevnte logikk) gjør de(n) som fullbyrder dommen til en morder.

ChiLL.TiinY: Som det har vært nevnt i tråden allerede, det er ikke amerikanere som dømmer og senere henretter ham. Det er en Irakisk rett bestående av Irakere.
Dømt av sine likemenn der altså, ikke av amerikanerne...