View Single Post
Sitat av z0p
Jeg har heller aldri nevnt at brukere ikke skal få support, men på et interesseforum der medlemmer svarer deg gratis og på eget iniativ, bør du også ta deg selv litt flid når du lager en tråd for å stille spørsmål.
Vis hele sitatet...
Joda, selvfølgelig ønsker jeg det samme, men jeg må se det hele realistisk ann og ikke forholde meg til håp og drømmer. Det vil komme folk inn hit som aldri har brukt forum før og kanskje bare er vant til msn eller liknende. Ikke alle disse vil vite om at det finnes visse normer for hvordan man skal oppføre seg på nett. Jeg gjorde selv ganske mange tabber når jeg lurte meg inn på O store inet en gang for 13-14 år siden. Ganske mange av de fikk meg hurtig hevet ut av der jeg var. Jeg lærte, og har stort sett klart å unngå å tabbe meg så mye ut som jeg gjorde den gang da.

Jeg har sett andre lære av sine egen tabber, og jeg har sett folk som ikke har lært av tabbene de har gjort. Mange av de sistnevnte er ikke lenger der de gjorde de tabbene, fordi de er kastet ut fra den lokasjonen.

Det er ikke alle som vet viktigheten av å skrive ned feilmeldinger helt nøyaktig, det er ikke alle som vet eksakt hvordan man går frem for å finne noe på nettet, men jeg håper at folk kan lære. Ikke alle vil kunne lære, de vil aller helst bare ha ting direkte på et sølvfat, uten å gjøre noe for det.

Nå skal det da selvfølgelig være litt forskjell på folk som har vært innomhus lenge og folk som nettopp har snublet inn døren. Jeg føler meg ikke på noen som helst måte skyldig i noe om jeg svarer litt.. slemt eller sarkastisk til noen som har glemt eller unnlatt å fortelle om detaljer i en spørsmålstilling, eller galant hopper over ferdiglagde fastlimte guider i samme forum som de oppretter tråden i når det er snakk om folk som har en datostempling på 2006 eller tidligere. Folk som nettopp er kommet inn døren prøver jeg å unngå å svare slik til.