View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Cinamon
Vidarlo:

joa, sant det du sier. Jeg trodde bare at det var mulig å hacke diverse sider om man visste nøyaktig hva som sto i databasen.

For at folk ikke skal bli lei spillet med det første, må jeg nok finne på noe spesielt.
En funksjon kan være:
At enhver spiller/bruker kan fange forskjellige pokemon. Det vil være f eks 4% sjans for å fange/finne mew two. Man kan kun fange 1-35 av pokemans i et land. Og det vil ta lang tid til neste land osv..

Jeg har så vidt startet med databaser pga jeg ikke er flink med det.



Jeg sier det en gang til. Ingen funksjoner er lagt til på den siden. Der er det KUN html.
Vis hele sitatet...
Ergo har du ikkje komt ein nanometer nærare målet enn du var forrige gang. Lag deg et par øvingsoppgaver med en-enrelasjoner, mange-mange-relasjoner, en-mange relasjoner i SQL. For en-mange-relasjoner er vel typisk slikt en bruker en del.

Deretter lager du ting objektorientert. Det er faktisk uendeleg mykje enklare å arbeide med. Å gjere alt OOP vil føre til tregare side, men ting som du brukar ekstremt ofte, t.d database o.l. ville eg laga objekt av.

Deretter må du faktisk vere i stand til å lage en struktur på koden. Korleis skal du fordele ting? Kva templatemotor skal du bruke (eg hater deg om du ikkje vil bruke det. HTML/PHP-suppe suger!)'

Så kjem tusenkronersspørsmålet: er du p.t i stand til å sette deg ned og lage ei mySQL-basert gjestebok i PHP? Flatfil? Ja? Viss ikkje så gjer du ei slik oppgave før du prøver deg på et spill.