View Single Post
vidarlo:
Ser ut som at jeg ordla meg feil (igjen).
Spørsmålet er egentlig;
Hvordan kan jeg vite om et medlem er pålogget eller ikke? Slik at det står f. eks "Pålogget" i en profil e.l når en bruker faktisk er pålogget.
Jeg vet jeg bare kan endre info i databasen fra "Avlogget" til "Pålogget". Men er det virkelig den beste(/eneste) måten å gjøre det på? Med tanke på at det blir mye inn og ut av databasen hvis jeg har mange medlemmer. Og såvidt jeg vet er ikke det sundt.

og når jeg tenker meg om, vet jeg kanskje ikke hvordan jeg kan få det til å stå "Avlogget" dersom medlemmet er avlogget.
I.o.m at brukere ofte trykker på krysset i motsetning til "Logg ut", må jeg finne ut en måte å sjekke om session-et til brukeren eksisterer. - Er det her jeg kan få bruk for session_id-en? Og bare kjører en; if(!sessionid er true) then update status til "Avlogget". - hvor sessionid er sessid-en jeg liksom har lagret i databasen fra før av når medlemmet registrerte seg (eller hver gang han/hun logger inn)..

sessionid har jeg forsåvidt aldri vært borti før. Så det er mulig at det jeg nå sier bare er babbel/tøys/feil/surrete..
Isåfall skylder jeg på klokkeslettet.
Sist endret av boblesaft; 25. februar 2008 kl. 05:31.