View Single Post
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Yo, er det noen som vet hvor man kan kjøpe Vannkjølingsvæske (Water coolant) til pc-en og Termisk Pasta (Thermal Paste) til GPU?
Og eventuelt hvor jeg putter vannet og sånne ting
Fordi jeg har absolutt ingen peiling
Det er en gaming pc som blir aktivt brukt
Har hatt den i 3 eller 4 år
Lagt merke til at Grafikk kortet blir ekstremt overopphetet ofte av å spille spill som har en del krevende grafikk
Men har Geforce RTX 2080 så den skulle ha kunnet håndtert det
Så søkte jeg opp på hvor ofte en skal bytte vannkjølingsvæske i Gaming PC-er og det var jo jammen meg hver tolvte måned
(jeg har aldri byttet den)
Og det står at pasta skal byttes ut hvert tredje år
(hakke bytta den heller vettu)

GPU-en blir ofte 90 grader
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn at vannkjøling vil løse alle dine problemer. For det første så må du finne kompatibel blokk til ditt kort. Det er veldig mange forskjellige layouts til enkelte kort og ikke nødvendigvis noe som passer til ditt heller


Hvis gpuen din blir for varm så vil du komme langt med å legge på ny kjølepasta og rense for støv

Vannkjøling er heller ikke mer effektivt enn luftkjøling men er best på å ta med seg effekttoppene på kortet. Du vet de små bølgene på noen sekunder som kan komme ved loading etc

Så fort vannet treffer delta temp så blir det kjølingen på brikken.

Hvis du ikke holder loopen vedlike skikkelig hjelper det fint lite å bytte ut vannet også. Hver 12 mnd anbefaler jeg å demontere alt og vaske ned, her vil du møte forskjellige metaller du kan ødelegge ved å bruke for sterke saker og bruker du for svake produkter hjelper det ingenting

Jeg handler alltid fra digitalimpuls når det kommer til vannkjøling
Sist endret av 420master; 6. mars 2024 kl. 19:21.