View Single Post
Trådstarter
83
Sitat av FriFugl Vis innlegg
For meg var SSRI ett helvete fra begynnelse til slutt. Ble ekstremt utagerende og ustabil. Dette ganget seg med 1000 når jeg gikk av pluss at jeg fikk brain zaps i hjernen hele tiden. Tok noen måneder å komme seg fra abstinensene. SSRI førte meg inn i en enda verre benzo avhengighet da det var det legen ga meg mot ssri abstinensene. Jeg var bare 16 år gammel. Ser på det hele som ett grovt overgrep.
Vis hele sitatet...
Høres ikke bra ut. Antidep er ikke bra. Det funker med kjemikalier i hodet som ikke er naturlig. Men klart, er man jævlig deperimert kan det sikkert hjelpe. Men har mere tru på å fylle serotin-nivået på en naturlig måte. Jeg kjenner faktisk ingen som har noe positivt å si om antidep.
Å 16 år er alt for tidlig å bli satt på noe sånt, hjernen har ennå 10 år igjen på å utvikle seg. Hvordan går det nå da?
Å når du sluttet med rus, hvor lang tid tok det før ting ble "bra" ?
Heldigvis er SSRIer mindre utbredt nå en før, da man foretrekker (leger) TCA. Hvordan er brain zaps i praksis? Veldig slitsomt?

Sitat av DrPerception Vis innlegg
1. Nikotin
2. Hasj
3. Queatapin
4. Heroin
5. Amfetamin
Vis hele sitatet...
Quetiapin faktisk. Men kan skjønne den. Brå seponerer man det etter å ha gått på det over lengre tid er det umulig å få sove. Å så må man også huske at Seroquel ikke er sovemedisin.

Hvordan er det å slutte med hasj? Hva skjer, er det med psyken det går på? Jeg røyker aldri hasj. Hater det. Får noia av det.

Sitat av FriFugl Vis innlegg
Jeg vurderte å sette crack/freebase på lista. Var skikkelig hekta på det ett par ganger i Nederland. Før jeg visste ordet av det løp jeg rundt i de verste strøka samnen med drapsmenn og prostituerte. Ble ranet for pass og penger og tvunget til å ha sex med en prostituert. Skikkelig lærepenge. Glad jeg ikke hadde tilgang når jeg kom hjem. Syk avhengighet som får det verste ut av deg.
Vis hele sitatet...
Syk avhengighet som varte en helg?

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
1.Benzo (ennå ikke kommet meg av),

2. Oxy/hero - fikk hjelp til å tømme spyposer i 10 dager. Intenst, men ok. Kortvarig.

3. Hasj - problematisk om man har store problemer med søvn fra før og samtidig stort behov for hvile.

4. Speed - to pauser for å komme meg opp trappen (etter daglig overforbruk i noen år.)

Glemte nikotin (ny andreplass. Koffein på sisteplass.)
Vis hele sitatet...
Artig å høre hvor mye forskjellig folk synes er verst. Men hvorfor er koffein så vanskelig å slutte med?

Sitat av Sondre Vis innlegg
Crack. Ingen tvil her. Dere som sier noe annet er jo helt på jordet. Jeg har selv vært heroinist. Det som sitter hardest i hodet og er vnskeligst å slutte med er uten tvil Crack-Cocaine.
Vis hele sitatet...
Kan være enig i den. Crack er dog mye verre en vanlig brus.
Hva skjedde når du sluttet med det? Gikk du cold turkey?

Sitat av Fraktalist Vis innlegg
En del antidepressiver er helt jævlig å seponere. Men nå har jeg ikke vært avhengig av all verdens.
Heldigvis
Vis hele sitatet...
Hører de sier det. Men hvorfor egentlig? Er det at man bli psykisk veldig dårlig?

Sitat av BRUTE LEE Vis innlegg
Kald kalkun på alprazolam er helt sinnsykt jævlig men gjennomførbart.
Kald kalkun på nikotin er langt ifra like jævlig men har til dags dato ikke klart å slutte med det etter bruk som har strakt seg i 27 år.
Vis hele sitatet...
Alt er gjennomførbart. Men kjørte du cold turkey? Prøvde det 1 gang og ble bare kramper og helvete.
Sist endret av Flemming; 4 uker siden kl. 12:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.