View Single Post
har hatt lucid dreams en del ganger. for meg var det nok å bare lese litt om fenomenet slik at det satte seg i underbevisstheten. en natt drømte jeg, og jeg husker jeg begynte å tvile på om det var virkelig når jeg tittet rundt på soverommet mitt. møblene var ikke på riktig sted, så da gikk det opp for meg at jeg var i en drøm. jeg hadde ved flere anledninger før vært klar over at jeg var i en drøm, men det var ikke før nå jeg tenkte "whoa, hvis dette er en drøm, så kan jeg vel styre den? fett!".
det første jeg gjorde var å fly. siden det var en drøm, så gadd jeg ikke å åpne vinduet så jeg bare gikk rett gjennom det, akkurat som en sånn mutant fra x-men. korttenkt som man vanligvis er i en drøm, så tenkte jeg ikke over at soverommet mitt faktisk er i andre etasje, så det var naturligvis et godt stykke ned. jeg glemte å fly, så øyeblikket jeg hadde gått gjennom vinduet falt jeg ned i buskene og slo meg. det var vondt, men jeg fikk omsider stabla meg på beina og kommet meg i lufta. merkelig nok var det relativt vrient å fly; jeg måtte virkelig konsentrere meg slik at jeg ikke mistet balansen. frustrert så kom jeg på at det var min drøm og jeg kunne styre den som jeg ville, så jeg prøve å late som om det egentlig var lett å fly. resultatet var at jeg krasjet inn i et hus litt lenger opp i gata som om jeg var hancock, fylliken av en superhelt.

mer husker jeg egentlig ikke. jeg tror mistet fokuset etter en liten stund, så når det kommer til lucid dreaming så tror jeg viktigste er å holde fokus oppe. det er lett å glemme seg.

jeg har hatt mange lucid dreams, men jeg har som regel bare manet fram diverse heite babes så fort jeg skjønte at jeg drømte, så det er vel egentlig ikke så mye mer å fortelle.