View Single Post
Atomet: Er du like enig i denne retorikken når du ser "you wouldn't steal a car"-reklamene?
Jeg er enig i mye av det du sier, men man må huske at det er forskjell på virtuelle og fysiske ting.

Mens bilselgeren i dette tilfellet ville blitt en bil fattigere, ville designeren ikke blitt et salgsprodukt fattigere av å gi bort logoen/websiden eller hva det var.

Designeren kunne faktisk fremdeles solgt produkter til andre kunder hvis det var en webside, med kun små endringer i CSS.

Jeg synes også det er drøyt å si at du gir bort et beløp på 12000 til fremmede hvis du lager en logo for dem. Selv om logoen har en affeksjonsverdi for deg, vil det ikke si at den på det åpne marked ville gått for 12 000. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at ingen amatørlogoer er verdt 12 000. At enkelte designere mener det er rimelig å ta 400kr/t sier mer om deres virkelighetsfraværende syn på penger og egen selvhøytidelighet. Det finnes leger og sykepleiere som om ikke daglig, i hvertfall månedlig er med på å redde liv. De ferreste av disse tjener i nærheten av 400kr/t.

Si hva du vil, men å mene at en logo du har brukt 30 timer på er verdt 12 000 synes jeg blir litt i overkant pompøst og selvhøytidelig. I hvertfall når det ofte er de samme folka som mener at "Piracy Kills Music" er tøv(Dette har jeg aldri hverken lest eller hørt atomet fra nFF uttale, og er kun et eksempel.)